lördag 1 september 2007

Budskap bland posten

Igår när jag kom hem väntade ett paket innanför dörren: innehållandes en rakhyvel. Ja, alltså, man skulle kunna tro att någon försöker sända mig och mina håriga ben ett budskap. Även om de inte är det. Håriga, menar jag.

Men nu när det går mot höst och vinter kan det vara skönt med lite extra ludna ben; man fryser inte lika mycket då. Väldigt effektivt. Inte minst för den som är studerande och tjej, som inte har råd att köpa kläder eller kosta på sig elementens värme. Det gäller att spara in på det man kan, som student. Låter man bara bli att raka benen efter sommarens avslut, så har man faktiskt en ordentligt tjock "hårstrumpa" i december/januari, när det är som allra kallast ute.

Rakhyveln kommer nog väl till pass. Trots allt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej.

Ledssen att det dröjt men nu hoppar jag in och säger hej. Och jag kommer definitivt återvända. Ha en fortsatt trevlig helg.

Miss Jurist sa...

Marica: tackar! :) Du är varmt välkommen tillbaks!

Anonym sa...

Du har rätt i din teori om håriga ben, enligt min mening. :-)
/Eva

Miss Jurist sa...

Eva: haha! Visst ligger det något i det?! ;)