onsdag 12 september 2007

Rosig vardagslyx

Igår köpte jag ett fång med röda rosor till mig själv. Sånt borde man unna sig oftare; man behöver visa sig själv uppskattning också. Vilken vardagslyx, alltså. Och de ser så exklusiva ut där de står i fönstret; mörkröda blommor och mörkgröna blad. Lovely.

Jag tycker om buketter, men det kan bero på att jag inte har god hand med krukväxter och liknande. Ehh, nej. Jag är förvånad över att jag inte lyckas få plastblommor att vissna också! Efter att ha försökt mig på diverse inomhusväxter har jag tagit time-out från dem. De bara vissnar. Varför ska det vara så svårt? Det trista är att det ser så tråkigt ut utan växter, det är liksom inte hemtrevligt. Man ser att det fattas något. Men så länge rosbuketten står sig väger den upp i alla fall.

Åh, dessutom doftar det så blygsamt gott i vardagsrummet från rosorna idag. Det är riktig vardagslyx!

Bild från Create Blog.

4 kommentarer:

Anonym sa...

helt fantastik bukett! och fin bild.
du har så rät - man borde unna sig blommor oftare..för man blir faktiskt så glad och uppfylld av det!

tack för kommentaren! kram

Miss Jurist sa...

Anna: jag tycker verkligen det! I fortsättningen blir det blommor mycket oftare! :) Kram!

Anonym sa...

Hmmm skulle kunnat varit jag som skrivit det inlägget... Förutom att ajg faktiskt inte köpt blommor åt migsjälv på väldigt länge.

Miss Jurist sa...

Cia: jaa, en själsfrände! =) Men då tycker jag du ska unna dig en blombukett, helt klart! :) Jag blev glad bara jag tittade på rosorna [och då är man bra svältfödd på blommor, alltså ;)], och nu när de har vissnat saknar jag dem. Det blev faktiskt en enorm skillnad i lägenheten, sååå mycket mer hemtrevligt. :)