måndag 24 september 2007

Nattrafik och moderata studentsvikare

Det blir inget av SL:s utomordentligt förkastliga förslag om att ta tunnelbanan ur trafik vid midnatt om vardagarna. Förnuftigt!

Något som däremot kvarstår är politikernas beslut om en höjning av biljettavgiften för resor med kollektivtrafiken, i Stockholms län. Det är sedan tidigare bestämt, men jag hade ändå hoppats på att man skulle tänka över det hela en gång till. Men så blir det inte.

Inför valet förra året kontaktade jag Moderaterna i Stockholm med en förfrågan om de hade för avsikt att kämpa för att studenterna skulle få rabatt på, framförallt, SL:s trettiodagarskort. Jag hade inte uppfattat deras åsikt gällande detta, och ville veta. Vad tror ni att jag fick för svar? Ja, att Moderaterna tyckte det var viktigt att sänka kostnaden för studenterna, när det gäller resor med kollektivtrafiken i Stockholm; i svaret stod att det var något de absolut skulle arbeta för att göra. Moderaterna som är så "studentvänliga"!

Intressant. När kan vi vänta oss att se prov på det? Själv tror jag nämligen knappast att det kommer hända överhuvudtaget.

Tänk, vad ståndpunkter "förändras"!


Nyckelord: , , , , , , och .

Inga kommentarer: