torsdag 13 september 2007

Älskade husdjur

Passade på att vara hemma och ha städdag idag, eftersom vi inte har några lektioner på universitetet för tillfället. Förstår inte att jag kan stöka till det så mycket; jag är bara en person liksom! Jaja, nu är det mer ordning. Placerade en lampa som stått inne i själva vardagsrummet i fönstret istället också, det blev mycket mysigare. Tänk, att en sån sak kan göra så stor skillnad?

Åh, vad det kliar i fingrarna att få inreda en alldeles egen lägenhet! Jag hyr möblerat i andrahand, som så många andra av Stockholms alla studenter. Dessutom vill jag ha husdjur, och det är inte tillåtet där jag bor nu. Idiotiskt. "Jag är sååå allergisk mot katter", säger min hyresvärd. Eller hur, som om man inte hört det där förut. Blablabla. Och nej, jag tror inte på det för en sekund.
Jag älskar djur, och det är riktigt smärtsamt att inte kunna bo tillsammans med några nu.

När jag väl får ett förhandskontrakt blir det ändring!

Bild från Create Blog.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Synd vi inte kännt varandra IRL ett litet tag.

Jag har tänkt åka på semester i två veckor men kommer inte iväg då jag inte hittar någon kattvakt (Vill inte sätta dem på kattpensionat!) Då skulle du fått supergos så det räcker ...

Längtar för övrigt efter en egen lägenhet jag också... fast bor i ett korttidskontrakt just nu... Håller tummarna att det övergår i ett fast kontrakt innom ett år... annars blir det kris och panik ;-)

Miss Jurist sa...

Cia: åhh, jag hade så gärna passat kissarna! :) Är uppvuxen med katter, och det är rent miserabelt att behöva leva utan dessa fantastiska individer. Ja, djur överhuvudtaget! =/
Egen lägenhet hade varit en dröm! Jag tycker att jag köar och köar, men det tar sån tid. Och många hyresvärdar vill dessutom att man ska ha fast årsinkomst från arbete, inte studier. Suck.
Jag håller tummarna för ditt kontrakt!! :)