måndag 17 september 2007

Prestationssamhället

Iiiih, vilken hektisk dag det varit! Det har i och för sig redan blivit måndag, om man ska vara extremt noggrann. Vilket inte är helt nödvändigt. Har haft massor att göra, och mer blir det i veckan. Studier, studier och jobb står på planeringen. Tänkte också träffa en vän som jag inte sett på länge, men frågan är när man ska få plats med det i schemat? Ibland är det bara så mycket som ska göras, och jag vet att jag inte är ensam om att tycka det.

Ofta varken hinner eller orkar man med allt man skulle vilja få uträttat, och det är något fler borde acceptera. Vi lever i ett prestationssamhälle, där mest uppbokad "vinner", men det fungerar inte för den enskilda individen i längden. En tid, ja, men inte särskilt länge. Det är ett sådant beteende som leder till stressrelaterade sjukdomar och tillstånd.

Nej, en sak i taget får det bli; jag får se vad jag hinner, helt enkelt. Man kan inte göra allt. Så är det.

Nyckelord: , .

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja verkligen, måste köpa fler fler :)

Miss Jurist sa...

Hanna: ja, de är så snygga! :)