torsdag 30 augusti 2007

Sällsynt bra kombination

På tunnelbanan, på vägen hem från jobbet idag, köpte jag en Situation Stockholm. En yngre man vandrade omkring i vagnen, och frågade vänligt oss medresenärer om vi ville köpa en tidning. Eftersom jag hade kontanter på mig köpte jag såklart en.

De personer som suttit med blicken ned mot marken när de själva fått förfrågan av mannen, såg plötsligt storögt upp åt mitt håll: "Hon gör det, hon pratar med honom OCH köper en tidning". Det är omöjligt att veta om de faktiskt var så de tänkte, men baserat på personernas ansiktsuttryck är det svårt att dra någon annan slutsats.

Det slog mig hur trevliga de som säljer Situation Stockholm är. Artiga och genuint medmänskliga. Det är min erfarenhet, och jag vet att många håller med mig.
Tidningen i sig brukar alltid vara intressant; det aktuella numret är inget undantag. Det är en fantastiskt välskriven samling av intressanta samhällsartiklar, tänkvärda reportage och intervjuer med såväl kända som okända.

Nästa gång du möter en Situation Stockholm-försäljare tycker jag att du ska köpa tidningen, om du har möjlighet. Det är mycket att läsa för en ringa peng - samtidigt som man gör en välgärning. En sällsynt bra kombination, inte sant?

Bild från Situation Stockholm.

Inga kommentarer: