måndag 27 augusti 2007

Hitta kärlek

Om några dagar, närmare bestämt den 29 augusti, intar boken "Hitta kärlek" av Carolin Dahlman sin plats i bokhandeln. Den ska coacha dem (jag själv inräknad) som inte skulle ha något emot att finna kärleken. Min spontana reaktion när jag ivrigt började läsa artikeln i Metro var att "den boken måste jag såklart låna!".

Det är bara det att jag senare uppmärksammade några detaljer i artikeln, som fick mig att höja lite på ögonbrynen:

* Författaren är själv singel. Ja, naturligtvis ska hon vara det om hon så önskar; det är skillnad på att vara frivilligt och ofrivilligt singel. Men jag tycker ändå att den informationen förtar en hel del.
* Författaren har arbetat med coaching i ett år. Här måste fler ändå hålla med mig om att ett år inte är lång tid när det gäller coaching. Bör man överhuvudtaget coacha andra på ett mer professionellt sätt och dessutom skriva en bok i ämnet efter ett enda yrkesår?
* Författaren vill inte bli kär nu, för hon ska resa till Australien snart. Say what?! Jag hoppas kvinnan är felciterad, för det där framstår som väldigt motsägelsefullt för att komma från en kärlekscoach.

I intervjun visar ändå Dahlman prov på en mer insiktsfull sida, även om jag tror att större delen av jordens kvinnliga befolkning redan är medveten om följande:
"Det är inga problem att hitta en kille. Men det ska vara en kille som får en att må bra."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läste den artikeln med, och reagerade på samma saker som du! Men sen tänkte jag att man får väl läsa boken först då kanske...! Hmm, men jo både konstigt och lite motsägelsefullt var det allt.

Miss Jurist sa...

Tessan: visst blev man lite fundersam? Ja, vem vet, PR kanske inte var hennes grej bara! =)