onsdag 22 augusti 2007

Studier

Nästa vecka drar studierna igång igen, och jag känner mig relativt redo. Saken är den, att det här är sista terminen jag läser programmets förbestämda kurser. I början av 2008 är det dags för specialkurserna och nästa höst examensarbetet, och nu äntligen har jag snart bestämt mig för vad jag ska ha för inriktning på utbildningen. Sånt är svårt att "bara välja"! Såklart har jag haft 3 år på mig att känna efter var i juridiken jag hör hemma, men när man väl ska besluta sig är det inte alls så enkelt som man kanske en gång trodde. Det gäller inte bara i studier, utan också i alla andra val vi gör i livet. Den här terminen ska jag ge gärnet, och verkligen passa på att njuta av att vara på universitetet. Jag ska vara helt seriös nu! Eller, jaa... så seriös jag kan, i alla fall.

Inga kommentarer: