torsdag 23 augusti 2007

Brun-utan-sol


Idag har jag en sån där dag när jag inte gör alls mycket. Ni vet, när man bara sover och hänger framför datorn. Ganska värdelöst, men samtidigt är det egentligen lika bra att passa på att ta det lugnt när man väl kan.

På väg hem från universitetet igår stannade jag till på Åhléns, vid Östermalmstorg. Där köpte jag mitt livs första brun-utan-sol. Och jag har höga förväntningar! Eftersom jag har relativt ljus hy, så valde jag "Summer beauty, fair to medium skin", från Niveas serie. Jag läste på en amerikansk site att Nivea inte testas på djur, och jag hoppas innerligt att det är sant också. Djurtestad kosmetik är helt onödigt!

Efter 5 dagar ska jag kunna märka skillnad, så en uppföljning kommer här i bloggen inom kort. Det vore fint om huden ser lite solkysst ut, sen är jag nöjd. Lotionen innehåller förresten vindruvsextrakt, men doftar ungefär som persika (?!).

Bild från Nivea.

Inga kommentarer: