måndag 15 oktober 2007

Hundar stulna!

Läste två helt fruktansvärda artiklar om hundägare som blivit bestulna på sina fyrbenta familjemedlemmar. Jag kan inte förstå hur man kan stjäla djur på detta sätt! Vem gör en sådan sak, hur tänker man? Det är sanslöst!

Hundarna kan ha stulits för att användas som så kallade "kamphundar". De är av rasen american staffordshire, 7 år gamla och tvillingsyskon.

Om jag tolkar Citys artikel korrekt hade också grannen till tvillinghundarnas matte/husse dygnen innan blivit bestulna på sin hund. Det är så hemskt!

Tänk vilken obeskrivlig vånda och förtvivlan som hundarna samt deras familjer måste uppleva i denna stund! Så rädda djuren måste vara; de är totalt utelämnade.

Det är obeskrivligt grymt.

Jag hoppas innerligt att dessa hundar (och alla andra försvunna djur därute!) återfinns, och att de får komma tillbaka till tryggheten igen.

Läs artikeln i City/Expressen respektive Metro.


Nyckelord: , , , , , och .

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Miss Jurist
Tack för din uppmuntrande kommentar hos mig.
Jo, vi har faktiskt ett eventuellt hem på gång. Hoppas verkligen att de tar den och att det går fort, ju längre vi måste behålla den ju mer fästa blir vi alla. Det är ju trots allt bäst för alla att mellanspelet blir så kort som möjligt.

Miss Jurist sa...

Tankspridd: jag förstår precis vad du menar! Så bra att ni har ett hem på gång, hoppas de har möjlighet att ta hand om kissen. Önskar er alla mitt hjärtligaste Lycka Till!