lördag 13 oktober 2007

Givmilda arbetsgivare

Inte mycket uppdateringar de senaste dagarna. Suck. Det har varit fullt upp med ny kursens start och föreningsengagemanget. Och så val av specialkurser! Efter mycket tänkande har jag bestämt mig angående det, och ska fylla i mina val senare ikväll eller imorgon.

I veckan var det dags för årliga evenemanget "Juristdagarna" på universitetet; då bland annat olika myndigheter samt advokat- och juristbyråer var på plats för att göra reklam för sina respektive verksamheter. Det blev många intressanta och roliga samtal! Det är kanske svårt att tro, men jurister kan vara riktigt underhållande, haha..

Självklart blev det massa goodiebags med tidningar, pennor, block, vatten (ja, vatten!), med mera med mera. Efter att ha vandrat omkring några timmar i olika "montrar" fick jag ge mig: det blev för tungt. Då förstår ni hur mycket saker de öste över besökarna - but we love it!

Nyckelord: , , , , , och .

3 kommentarer:

Anonym sa...

När jag läste ditt inlägg kom jag på att jag själv funderat på att ta en extra kurs till våren. Men eftersom jag inte vet hur mycket plugg det blir till våren än (går redan ett program), så vill jag inte binda upp mig på något. Men du kanske vet hur det fungerar. Om vi säger att det är en kvällskurs och man blir antagen, kan man tacka nej då, precis som man gör till program? :D

Anonym sa...

Jag har pluggat i tre år och det var första gången jag var där i år. Och då var det ändå enbart i representationssyfte, haha.

Miss Jurist sa...

Karolina: bra fråga! tror inte det ska vara nåt problem, utan ska fungera precis som när man tackar nej till ett program. :) Jag tänkte göra som du faktiskt! Ska söka en extra kurs till våren, men om jag inte tror att jag hinner med den, så tackar jag nej. :)
Malin: ja, men i år tycker jag att "Juristdagarna" var riktigt bra! Tyvärr var det nästan uteslutande affärsjuridiska byråer, och det är lite synd. Men trevligt var det! Representationssyfte? Aha! Då var du en av utställarna? Vad kul! :)