måndag 1 oktober 2007

Hemtenta och strömavbrott = nej!

Många har nog hört att ett omfattande strömavbrott drabbade norra Stockholm idag. Det innebar konsekvenser för bland annat tunnelbanan, som fick en del problem: tågen gick riktigt sakta emellanåt, och perrongerna saknade belysning. Det där sista var lite småläskigt faktiskt, mörka perronger var allt annat än trevligt.

Och i detta halvkaos begav jag mig mot universitetet för att lämna in min hemtenta, eftersom det var inlämningsstopp i eftermiddag. Jag hade ingen aning om strömavbrottet när jag började åka. Väl framme skulle jag betala för nya utskrifter, för att kunna skriva ut mitt arbete från universitetsdatorerna. Självklart fungerade det inte! Personalen på studentcentrum (heter det så?) berättade att datorerna på universitetet precis kommit igång, men var extremt långsamma. Det gjorde att personalen inte kunde använda systemet som de behövde komma åt för att exempelvis kunna fylla på utskrifter. De gav mig därför rådet att återkomma imorgon. Imorgon?! AAAAAHHHHH!!

Är det inte så typiskt på nåt sätt? Men allting löste sig senare, och jag hann lämna in i tid. Så framförhållning är inte allt; tekniken måste vara på gott humör också, vilket är lätt att ta för givet.

Vilken rysare, säger jag bara!


Nyckelord: , , , och .

4 kommentarer:

Jonny sa...

Framförhållning?
Att lämna in dagen innan eller tidigare hade varit framförhållning. Du var ju för tusan ute i sista sekund, vad jag förstår.

Unknown sa...

Vadå? Lämnar man in Tentan dagen innan inlämningstiden går ut är man ju respektlös mot både sig själv och uppgiften, att förbättra sin tenta för att den ska bli det bästa man kan prestera.
Lämnar sällan in innan inlämningsdagen själv utan sitter heldre och filar på fotnoterna, granskar meningsuppbyggnader eller lägger till stycken som man märker man glömt under nattens gång.

Anonym sa...

Kul att läsa lite fler juriststudenterandes bloggar :D Speciellt en som itne går i uppsala, kul med lite perspektiv påd e olika utbildningarna å så :D

Miss Jurist sa...

Jonny: haha, det där VAR framförhållning - du läser inte på jurisprogrammet, vid SU, förmodar jag..? ;)
Simon: håller med dig, man måste ta vara på varje sekund. Jag lämnade in samma dag - likt merparten av de andra studenterna! ;)
Erkegris: jag tycker precis likadant! Kommer definitivt att kika in på din blogg igen! :)