lördag 16 februari 2008

Favoriter i Melodifestivalen

Det blev inget direktkval till Globen för duon Johnson & Häggqvist, i andra deltävlingen av Melodifestivalen. Förhandstippningen till trots. Carola såg, minst sagt, överraskad ut när det stod klart att hon och kollegan fick nöja sig med en plats i "Andra chansen" istället. Men så kan det gå! Även jag blev förvånad - men av en annan anledning. Nämligen den att röstande svenskar faktiskt verkade bry sig om låtarna, inte enbart vilka som framförde dem.

"Det känns roligt att åka till Andra Chansen", säger Carola ikväll. Ja, eller hur. Om inte annat bör hon i alla fall vara tacksam för det. Johnson och Häggqvists "One Love" är ingen höjdare, och det hjälper liksom inte ens att den sjungs av två rutinerade Melodifestivalen-deltagare. Den är precis lika boooooring för det.

Att Sanna Nielsen och bröderna Rongedal säkrade sina Globen-biljetter ikväll var kul; de var fantastiskt bra! Nielsen berörde som aldrig förr, och Rongedal piggade upp i vintermörkret. Underbaringen Lasse Lindh var en annan favorit hos mig, han var sweet som en jag-vet-inte-vad. Åh, att han inte gick vidare! Honom gillade jag skarpt.

Men den starkast lysande stjärnan i sammanhanget är ingen sångare: det är komikern/skådespelaren Björn Gustafsson. Alltså, jag tror bergis att jag är kär! Seriöst. Inte nog med att han är den sötaste unge mannen som går i ett par skor, han är en briljant humorkonstnär också.

Kvällens i särklass viktigaste fråga blir därför: är karln singel?


Nyckelord: , , , , , och .

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror han är singel. :)

Miss Jurist sa...

Amanda: åhh, underbart! Då har man en chans iaf... hehe! :D